Ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar

Vi erbjuder ekonomisk förvaltning till bostadsrättsföreningar i Ludvika och Smedjebacken där vi sköter den löpande ekonomiska förvaltningen och stöttar er styrelse med bland annat underlag för upprättande av budget och beslut om årsavgift.

Tillsammans med er styrelse skapar vi ett smidigt digitalt arbetssätt om förenklar styrelsens arbete och ökar servicen till era medlemmar.

Genom lång och gedigen erfarenhet av styrelsearbete i föreningar kan vi även stötta er styrelse i sitt arbete och fungera som ett värdefullt bollplank.

Digitalt flöde av leverantörsfakturor

Tillsammans med er skapar vi ett digitalt arbetssätt där ni får era leverantörsfakturor digitalt från era leverantörer (exempelvis via e-faktura eller som PDF via e-post). 

Därefter bokför vi dem och därefter får ni attestera dem digitalt varefter betalningsuppdrag skickas automatiskt till er bank.

Ni kan på så sätt minimera arbetet med pappersfakturor som ska hanteras manuellt.

Vi sköter er löpande bokföring

Vi tar hand om den löpande bokföringen i er förening och er styrelse får löpande uppdaterade ekonomiska rapporter som visar föreningens ekonomiska läge.

Vi gör löpande avstämningar mot budget för att se hur ekonomin utvecklar sig.

Avier för månadsavgifter och hyror

Vi skickar ut avier för månadsavgifter och hyror. Detta kan med fördel ske via e-faktura direkt till era medlemmars (och eventuella hyresgästers) internetbank eller via e-post som PDF-fakturor.

Vi kan också skicka ut avier via vanlig post om så önskas. Vi tar även hand om påminnelser. Betalning kan även ordnas via autogiro

Hantering av löner och arvoden

Vi hjälper er med allt praktiskt kring utbetalning av löner och arvoden. Efter att ni elektroniskt attesterat utbetalningarna skickar vi betalningsuppdrag till er bank och lämnar in arbetsgivardeklaration till Skatteverket.

Vi ordnar även med lönebesked och kontrolluppgifter.

Egenutvecklade e-tjänster för bostadsrättsföreningar

Vi erbjuder en rad egenutvecklade e-tjänster speciellt utvecklade för just bostadsrättsföreningar.

Ni kan bland annat sköta all signering av protokoll digitalt med BankID, göra utskick till era medlemmar via e-post och SMS samt enkelt skapa mäklarbilder.

Vi har också utvecklat en digital lägenhetsförteckning som gör att ni enkelt håller koll på alla medlemmar, pantsättningar m.m.

 

Vill ni ha en lokalt verksam redovisningsbyrå som tar ett helhetsansvar för er ekonomiska förvaltning och stöttar er styrelse?

Fyll i nedanstående formulär så tar vi fram en skräddarsydd lösning som passar just er bostadsrättsförening.

Dina kontaktuppgifter
Information om föreningen
Bokföring till fastpris med tillgång till ekonomiska rapporter

Vårt erbjudande till bostadsrättsföreningar